РОЗВИТОК ТЕХНІКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЄКТУ З ВИКОРИСТАННЯМ ЦИФРОВИХ РЕСУРСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2023-1-6

Ключові слова:

проєктно-технологічна компетентність, проєктні технології, цифрове освітнє середовище, інтерактивний підхід.

Анотація

Сучасне суспільство висуває до майбутнього фахівця вимоги не лише щодо вміння застосовувати цифрові технології в повсякденному житті, а й щодо здатності особистості бути успішною на ринку праці (здатності планувати свою діяльність, розподіляти час тощо). Одним із способів забезпечення зазначених потреб у навчальній діяльності є проєктні технології. Метою нашого дослідження є розробка методики реалізації проєктних технологій навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти; формування проєкту «Автоматична годівниця для домашніх тварин на базі апаратно-обчислювальної платформи Arduino» для закладів професійної (професійно- технічної) освіти. Для досягнення мети використано такі методи: теоретичні – аналіз, синтез і систематизація; емпіричні – моделювання. У контексті цифрового освітнього середовища використання проєктних технологій набуває нового рівня. Проєктні технології дозволяють формувати навички самостійної роботи, розвивати творчі та критичні здібності здобувачів освіти, забезпечують інтерактивність та взаємодію учасників освітнього процесу. При цьому розвивається проєктно-технологічна компетентність. З метою забезпечення розвитку проєктно-технологічної компетентності в закладах професійної освіти ми пропонуємо зі студентами виконувати мініпроєкти, які у ближній перспективі показують реалізацію отриманих теоретичних знань на практиці. У статті наведено як приклад методику розвитку проєктно-технологічної компетентності в умовах цифрового освітнього середовища під час виконання проєкту «Автоматична годівниця для домашніх тварин на базі апаратно-обчислювальної платформи Arduino». Запропонований проєкт створення автоматизованої годівниці є багатокомпонентним. Під час розробки було використано інтерактивний підхід до навчання, що передбачає залучення здобувачів освіти до активного процесу навчання через роботу над проєктом. Цей підхід сприяє поглибленню розуміння теоре- тичних концепцій, набуттю практичних навичок у сфері професійної освіти, розвитку проєктно-технологічної компетентності, яка забезпечує становлення конкурентоспроможного фахівця в умовах динамічно змінного цифрового суспільства.

Посилання

Возна З.О. Організація проєктної діяльності учнів : навчально-методичний посібник для студентів освітнього ступеня «магістр» денної та заочної форми навчання. Умань : «ВПЦ» Візаві, 2019. 267 с.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text. 3. Довмантович Н.Г. Проєктна діяльність як засіб формування самоосвітньої компетентності. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». Вип. 1. 2017. С. 92–95.

Про освіту : Закон України. 2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Ляшенко О.І. Стратегія якості освіти як основа освітньої політики країн світу. Моніторинг якості освіти: світові досягнення та українські перспективи. 2004. С. 9–14.

Остапчук С.А., Садовий М.І. До проблеми використання платформи Arduino у вивченні робото- техніки. Наукові записки. Центральноукраїнського державного університету імені Володимира Винниченка Серія «Педагогічні науки». Кропивницький, 2018. Вип. 168. С. 178–181.

Проєктні технології навчання у професійній підготовці майбутніх кваліфікованих робітників. Інноватика в сучасній освіті-2017 : тези науково-практичного семінару. ІХ Міжнародна виставка, м. Київ, 25 жовтня 2017 р. Київ : ІПТО НАПН України, 2017. 86 с.

Садовий М.І., Соменко Д.В., Трифонова О.М. Робототехнічні комплекти в освітньому процесі. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. Кам’янець-Подільський, 2021. Вип. 27. С. 125–128.

Соменко О.О., Соменко Д.В. Вільнопоширюване апаратне та програмне забезпечення для організації навчально-дослідницької роботи майбутніх вчителів природничо-математичних дисциплін. Наукові записки. Серія «Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти». Кропивницький, 2017. Вип. 11. Ч. 1. С. 122–128.

Інтерактивні технології як елемент сучасного освітнього середовища / О.М. Трифонова, Д.В. Соменко, В.А. Губенко, К.М. Доброван, А.Г. Лисиця. Сучасна наука та освіта: стан, проблеми, перспективи : матеріали Міжнародної науково-практичної. конференції, м. Полтава, 20–21 березня 2023 р. Полтава : ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2023. С. 192–195.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-18