ЦИФРОВЕ МИСТЕЦТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

  • Дар'я Сергіївна Тінькова Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-4771-6124
  • Оксана Миколаївна Подолян Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-4082-1519

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2024-2-18

Ключові слова:

креативність, цифрове мистецтво, майбутні учителі інформатики

Анотація

Швидкий розвиток інформаційних технологій у сучасному світі викликав критичну потребу в компетентних учителях інформатики. Ефективне викладання в цій галузі вимагає не лише глибоких знань, але й здатності надихати та залучати студентів через креативну педагогіку. Відтак, розвиток креативності у майбутніх учителів інформатики є надзвичайно важливим завданням. Перетин цифрового мистецтва та освіти у сфері комп’ютерних наук відкриває унікальні можливості для стимулювання творчості у майбутніх педагогів. Інтеграція цифрових мистецьких проєктів у навчальний процес сприяє розвитку інноваційного мислення та навичок розв'язання проблем у майбутніх учителів. У статті розглянуто питання розвитку креативності майбутніх учителів інформатики за допомогою цифрового мистецтва. Проаналізовано поняття креативності людини та цифрового мистецтва, охарактеризовано різні види цифрового мистецтва, такі як архітектурна візуалізація, цифрова скульптура, музика, фотографія, відеоігри та анімація. Проведено аналіз переваг та недоліків програмного забезпечення для створення цифрового мистецтва, зокрема Clip Studio Paint, Adobe Illustrator, Paint.NET, GIMP, Corel Painter і Canva. Дослідження показало, що студенти, які брали участь у індивідуальних проєктах з цифрового мистецтва, змогли проявити себе, продемонструвати свою креативність, знання, мотивацію та навички використання відповідного програмного забезпечення для створення оригінальних творів. Інтеграція цифрового мистецтва у програми підготовки учителів інформатики відкриває перспективний шлях для розвитку креативності у майбутніх педагогів. Такий підхід дає змогу студентам підготуватися до використання цифрових технологій у своїй майбутній професійній діяльності та розробляти захоплюючі, динамічні, інтерактивні й візуально привабливі уроки інформатики для своїх учнів.

Посилання

Павленко В.В. Креативність: сутнісна характеристика поняття. Креативна педагогіка. 2016. Вип. 11. С. 120–131.

Бурчак С. О. Креативність майбутнього вчителя в загальній теорії творчості: теоретичний аспект. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 18. С. 91–95.

Fasko D. Education and Creativity. Creativity Research Journal, 2001. Vol. 13(3–4), p. 317–327. https://doi.org/10.1207/S15326934CRJ1334_09.

Kaplan,D. E. Creativity in Education: Teaching for Creativity Development. Psychology, 2019. 10, p. 140–147. https://doi.org/10.4236/psych.2019.102012

Клєба А. І. Формування креативності у професійній підготовці майбутніх учителів інформатики. Освітній простір XXI ст.: виклики та перспективи: зб. наук. праць IIІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., 20 квіт. 2023 р. Кам’янець-Подільський : ПДУ, 2023. С. 244–247.

Sugiarto Eko, Kurniawati D., Febriani Meina, Fiyanto A., Imawati R. Computer-based art in folklore illustration: Development of mixed media digital painting in education context. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2021. 1098. 032017. https://doi.org/10.1088/1757-899X/1098/3/032017.

Black J., Browning K. Creativity in Digital Art Education Teaching Practices. Art Education, 2011. 64(5), p. 19–34. https://doi.org/10.1080/00043125.2011.11519140

Чікарькова М.Ю. Цифрове мистецтво: дефініції та витоки. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2022. Вип. 42. С. 108–113.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03