ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ІДЕЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ ДО ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • Володимир Валерійович Миколайко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-0515-1241

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2024-2-13

Ключові слова:

освітній процес, педагогічні заклади вищої освіти, підготовка майбутнього вчителя, природничий напрямок освіти, формування дослідницької компетентності, сучасні ідеї вдосконалення природничої освіти

Анотація

У статті обґрунтовується актуальність запровадження технологій соціальних мереж у вирішенні проблеми підготовки майбутніх учителів фізики до формування і розвитку дослідницьких компетентностей школярів з використанням електронного ресурсу «Фізика. Легко», представленого у вигляді платформи, яка суттєво активізує навчально-пізнавальну та експериментаторську діяльність з фізики учнів і студентів. Ресурс «Фізика. Легко» представлений на сайті «physicseasy.study». Він дозволяє виконати лабораторний практикум з усіх розділів курсу фізики, а доповнення цього ресурсу додатковими датчиками суттєво розширює його можливості і сприяє вдосконаленню експериментальних завдань на його базі та розвитку дослідницької діяльності з інтегрованого напрямку вивчення природничих наук, що пов’язана із можливістю одержання учнем елементів новизни у результатах дослідницької роботи, у запроваджених методах і способах виконання пошукової роботи та у засобах навчання, а також в організації самонавчання та саморозвитку особистості школяра. Аналіз зарубіжних наукових пошуків і досліджень, що пов’язані з активізацією аудиторної та індивідуальної самостійної роботи студентів у закладах вищої освіти дав можливість виокремити сучасні провідні тенденції у вирішенні цієї проблеми та подальшого розвитку вищої освіти, які у найближчі роки мають бути представлені як вагомі і визначальні у розвитку освітянської галузі та в підготовці висококваліфікованих учителів з природничих дисциплін. Ці сучасні тенденції пов’язані із широким запровадженням інформаційно-комунікаційних технологій, технологій соціальних мереж, цифрових технологій та комп’ютеризованих технологій у сучасному навчальному середовищі, що ведуть до доцільності інтегрованого вивчення природничих наук і доцільності підготовки майбутнього вчителя з природничих дисциплін.

Посилання

Формування інформаційно-освітнього середовища навчання старшокласників на основі технологій електронних соціальних мереж: монографія / В.Ю. Биков, О.П. Пінчук, С.Г. Литвинова та ін.; наук. ред. О.П. Пінчук; Київ : Педагогічна думка, 2018. 160 с.

Barnes J.A. Class committees in a Norwegian island parish. URL: http://garfield. library. upenn. edu/classics 1987/A1987H444400001.pdf.

Mark Granovetter. Professor in the School of Humanities and Sciences. URL: http://www.stanford.edu/dept/soc/people/mgranovetter/index.html.

Burt R.S. Structural Holes: The Social Structure of Competition. Cambridge: Harvard University Press, 1992.

Тверезовська Н.Т., Мигович С.М. Роль і місце соціальних мереж у формуванні освітньо-інформаційного середовища аграрних університетів. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія, 2012. Вип. 175 (3). С. 291–298.

Кучаковська Г. А. Роль соціальних мереж в активізації процесу навчання інформатичним дисциплінам майбутніх вчителів початкової школи. Інформаційні технології і засоби навчання. 2015. № 3 (47). С. 136–149.

Пінчук О.П. Формування предметних компетентностей учнів основної школи в процесі навчання фізики засобами мультимедійних технологій : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02. Київ, 2010. 255 с.

Івашньова С. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. № 2. С. 15–17.

Individual work of pupils and students during laboratory work in Physics at GSEE and HEI : textbook (manual) for students of pedagogical universities / V. V. Mykolaiko, S. P. Velychko ; еd. Prof. S. P. Velychko. 2nd ed., corrected. Uman :Vizavi, 2023. 328 p.

YouTube. (n.d.). LtmdiPUGGe8 [Video]. YouTube. URL: http://www.youtube.com/watch?v=LtmdiPUGGe8.

IKT og skole. (2011). iPad as a pedagogical device [PDF document]. IKT og skole. URL: http://www.iktogskole.no/wp-content/uploads/2011/02/ipadasapedagogicaldevice-110222.pdf.

Apple. (n.d.). Apple Education [Website]. Apple. URL: http://www.apple.com/education/.

Vido. (n.d.). Uchebnyk XXI veka: versiya dlya iPad [Textbook of the 21st century: iPad version]. Vido. URL: http://vido.com.ua/news/view/uchiebnik-xxi-vieka-viersiia-dlia-ipad/1781.

Classroom Response Systems. (2007). Classroom response systems: A white paper [Classroom response systems: A white paper]. Carnegie Mellon University. URL: http://www.cmu.edu/teaching/technology/whitepapers/ClassroomResponse_Nov07.pdf.

Center for Research on Learning and Teaching. (n.d.). Teaching strategies: Teaching and learning techniques. University of Michigan. Retrieved from URL: http://www.crlt.umich.edu/tstrategies/tstt.php.

Center for Teaching. (n.d.). Classroom response systems (clickers) bibliography. Vanderbilt University. URL: http://cft.vanderbilt.edu/docs/classroom-response-system-clickers-bibliography/.

Center for Teaching and Learning. (n.d.). Technology in teaching. Stanford University. URL: http://ctl.stanford.edu/handbook/technology-in-teaching.html.

EduDirectory. (n.d.). EduDirectory. URL: http://edudirectory.secondlife.com/.

PhysOrg. (2009). Scientists develop more efficient way to harness energy from sunlight. PhysOrg.com. URL: http://www.physorg.com/news168608901.html.

Center for Teaching and Learning. (n.d.). Technology in teaching. Stanford University. URL: http://ctl.stanford.edu/handbook/technology-in-teaching.html.

Rick, J. (n.d.). John Rick's personal website. Stanford University. URL: http://www.stanford.edu/~johnrick/.

Academic Resource Blog. (n.d.). Academic Resource Blog. Eastern Kentucky University. URL: http://www.jsnet.eku.edu/ARBlog/.

MIT Education Arcade. (n.d.). MITAR Games. Massachusetts Institute of Technology. URL: http://education.mit.edu/projects/mitar-games.

Hamilton, K. E. (n.d.). Augmented reality in education. SlideShare. URL: http://www.slideshare.net/kehamilt/augmented-reality-in-education.

Oblong Industries. (n.d.). Oblong Industries [Oblong Industries]. URL: http://oblong.com/.

Media Lab. (n.d.). Media Lab [Media Lab]. Massachusetts Institute of Technology. URL: http://www.media.mit.edu/.

DepthJS. (n.d.). DepthJS [DepthJS]. Massachusetts Institute of Technology. URL: http://depthjs.media.mit.edu/.

Величко С.П., Величко І.С., Ковальов С.Г., Миколайко В.В. Створення сучасного комплекту для вивчення оптичного випромінювання у практикумі з фізики в закладах вищої освіти. MODERNÍ ASPEKTY VĚDY: XXVIII. Díl mezinárodní kolektivní monografie. 2023. С. 170–271. URL: http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/mono-28.pdf

Лазер у викладанні природничих дисциплін : посіб. для студ. фізико-математичного ф-ту пед. закл. вищ. освіти / С.П. Величко, В.В. Миколайко, Ю.В. Решітник Умань : Візаві, 2023. 190 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-03