ЦИФРОВА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ ОСВІТИ: МІЖНАРОДНІ ТЕНДЕНЦІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2023-2-7

Ключові слова:

освіта, майбутні магістри, цифрова підготовка, міжнародний досвід

Анотація

У статті проаналізовано практичний досвід, дані офіційних сайтів університетів, навчальних планів і програм цифрової підготовки майбутніх магістрів освіти. Узагальнено специфіку змісту навчальних програм підготовки майбутніх магістрів освіти в провідних закладах вищої освіти країн Азії, Америки та Європи. Встановлено різноваріантність цифрової підготовки фахівців освіти, яка передбачає впровадження спеціальних дисциплін і міждисциплінарних модулів, спрямованих на поглиблене вивчення інформаційно-комунікаційних технологій, використання Інтернет-ресурсів, критичний аналіз медіатекстів; зорієнтованість підготовки майбутніх магістрів освіти на нові види професійної діяльності, зумовлені актуальними запитами інформаційного суспільства (активне впровадження цифрових технологій, інтеграція освіти й інформаційних технологій і систем, підготовка фахівців до електронного навчання, використання цифрових ресурсів в управлінській освітній діяльності); організацію виконання навчальних цифрових проєктів для відпрацювання навичок колективної та управлінської діяльності з використанням інформаційних технологій; упровадження нових програм підготовки магістрів освіти, які забезпечують підготовку фахівців до реалізації професійної діяльності виключно в контексті цифровізації. З’ясовано, що цифрова підготовка майбутніх магістрів освіти за кордоном здійснюється декількома способами: 1) упровадженням у процес професійної підготовки цифрових технологій; 2) модифікацією змісту окремих дисциплін навчального плану магістерської підготовки відповідних модулів, розділів, тем, що передбачає вивчення інформаційно-комунікаційних технологій для розв’язання професійних завдань; 3) уведенням дисциплін, безпосередньо спрямованих на розвиток цифрової компентності студентів; 4) запровадженням програм підготовки магістрів освіти за напрямом «Цифрова освіта».

Посилання

Academic Ranking of World Universities 2023. URL: http://www.shanghairanking.com/rankings/arwu/2023.

World University Rankings 2023 by subject: education. Times Higher Education. URL: https://www.timeshighereducation.com/student/best-universities/best-universities-education-degrees.

Postgraduate Programmes by Coursework the University of Hong Kong. URL: https://web.edu.hku.hk/programme/tpg.

Master of Science in Information Technology in Education. the University of Hong Kong. URL: https://web.edu.hku.hk/programme/mite/overviews.

Educational Technology and Media Leadership, Master’s Programme.College of Education at CSU Long Beach. URL: http://www.csulb.edu/college-of-education/educational-technology-and-media-leadership.

Social and Cultural Analysis of Education, Master’s Programme. College of Education at CSU Long Beach. URL: http://www.csulb.edu/college-of-education/social-and-cultural-analysis-of-education.

World University Rankings 2022 by subject: education. Times Higher Education. URL: https://www.timeshighereducation.com/student/best-universities/best-universities-education-degrees.

University of Cambridge. Faculty of Education. Master of Education (Educational Leadership and School Improvement). URL: https://www.graduate.study.cam.ac.uk/courses/departments/eded.

Master’s Degree Programme in Media Education. University of Lapland. URL: https://www.ulapland.fi/EN/Units/Faculty-of-Education/Studies/Media-Education.

Malmö University. The Faculty of Education and Society. Master’s Programme. URL: https://www.mah.se/english/faculties/Faculty-of-Education-and-Society.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-08