ВИКОРИСТАННЯ МАПЛЕТІВ У ВИКЛАДАЦЬКІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНІЙ РОБОТІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/cusu-pmtp-2023-1-2Ключові слова:
Maple, maplets, математичне моделювання.Анотація
У контексті програмування та математики маплети належать до інтерактивних об’єктів або додатків, які можуть використовуватися для візуалізації та взаємодії з математичними концепціями. Найчастіше під маплетами (maplets) розуміють додатки, створені за допомогою системи комп’ютерної алгебри Maple. За допомогою маплетів можна створювати інтерактивні діаграми, графіки, анімації та інші візуальні елементи, що допомагають вивченню математики та розв’язанню задач. Маплети також можуть використовуватися в інших математичних програмах або середовищах програмування для створення взаємодії з математичними об’єктами, даними та алгоритмами. Вони дозволяють користувачам експериментувати, змінювати параметри і спостерігати процеси у реальному часі, що сприяє кращому розумінню прикладних математичних концепцій. Маплети в математичному моделюванні можуть бути використані для інтерактивного дослідження та аналізу математичних моделей. Вони дають можливість візуалізувати математичні моделі та їх результати. Це може включати графіки, діаграми, анімації або інші візуальні елементи, які допомагають дослідникам краще розуміти поведінку та властивості моделей. За допомогою маплетів можна змінювати параметри математичних моделей у реальному часі та спостерігати за змінами в результаті. Це дає змогу досліджувати вплив різних факторів на модель і сприяє глибшому розумінню взаємозв’язків та властивостей системи. Маплети можуть бути використані для розв’язання та аналізу математичних рівнянь, включаючи диференціальні рівняння, інтегральні рівняння та системи рівнянь. Науковці можуть використовувати маплети для вивчення різних методів розв’язання, аналізу стійкості системи та впливу початкових умов або параметрів на розв’язок. У статті розглянуто основні етапи проєктування маплетів. Наведена характеристика кожного етапу. Показано процес проєктування простого маплету для розв’язування квадратних рівнянь.
Посилання
Development of Problem Solving Skills with Maple in Higher Education. / C. Fissore, M. Marchisio, F. Roman, M. Sacchet. Maple in Mathematics Education and Research. MC 2020. Communications in Computer and Information Science, 2021. Vol. 1414. URL: https://doi.org/10.1007/978-3-030-81698-8_15.
Students’ mathematical proficiency in solving calculus problems after Maple implementation / H Hamid, N Angkotasan, A Jalal, D Muhtadi, Sukirwan. J. Phys.: Conf. Ser., 2020. Vol. 1613. URL: https://doi.org/10.1 088/1742-6596/1613/1/012025/.
Адаптація системи Maple для вивчення теми екстремуму функції двох змінних в умовах дистанційного навчання / Я. Крупський, О. Тютюнник, І. Клєопа. Modern information technologies and innovation methodologies of education in professional training methodology theory experience problems. 2020. C. 20–28. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-61-20-28.
Кайдан. Н.В., Кайдан Є.В. Застосування системи Maple при розв’язуванні задач балансового аналізу. Технології електронного навчання. 2022. В. 6. С. 23–30. URL: https://doi.org/10.31865/2709-840062 022270261.