ЦІЛІСНИЙ ПІДХІД СУПРОВОДУ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЙ «ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» ТА «КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОСОБИСТОСТІ У ШВИДКОЗМІННИХ УМОВАХ» ЯК ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНО- ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ ТА САМОРОЗВИТКУ ФА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-psy-2024-1-23

Ключові слова:

інноваційність, інноваційна діяльність, формування психологічної готовності до інноваційної діяльності, формування психологічних компетентностей конкурентоспроможності особистості, рефлексивно-інноваційний тренінг, коучинг

Анотація

У публікації представлено результати досліджень «Формування психологічної готовності до інноваційної діяльності» та «Формування психологічних компетентностей конкурентоспроможності особистості у швидкозмінних умовах». Представлено загальний зміст і результати впровадження двох психолого-організаційних технологій: «Технологія № 1» − «Технологія формування психологічної готовності до інноваційної діяльності» (автор В. Чудакова, 2008–2016 роки), що складається із 2-х частин (4-х моделей): 1.1. Моделі експертизи та корекції організаційно-інноваційного середовища організацій (зовнішні умови); 1.2. Моделі експертизи та корекції внутрішньої психологічної готовності персоналу до інноваційної діяльності (внутрішні умови); «Технологія № 2» − «Психолого-організаційна технологія формування психологічних компетентностей конкурентоспроможності особистості в умовах інноваційної діяльності організацій» (автор В. Чудакова, 2016–2024 роки), що складається із 2-х моделей: 2.1. Моделі експертизи психологічних компетентностей конкурентоспроможності особистості; 2.2. Корекційної моделі рефлексивно-інноваційного тренінгу, коучингу «Сучасні психотехнології формування психологічних компетентностей конкурентоспроможності особистості». Розкрито історію створення та результати дослідження «інтегрального показника інноваційності», за методикою «Експрес-діагностика «інноваційності» особистості» (автор В. Чудакова, 2016 рік), оцінюються: рівень інноваційності (позитивний, нульовий, негативний) і тенденція інноваційності (теоретико-інтелектуальна, емоційно-практична). У її валідизації брали участь 1 677 респондентів.

Посилання

Чудакова В. Досвід впровадження і зміст програми «Технології та інтегративний інструментарій формування компетентностей конкурентоспроможності особистості в умовах інноваційної діяльності» у рамках міжнародного стажування і міжнародної літньої школи «Узбекистан – Україна 2023» В. Чудакової (у форматі фотовернісажу). Освіта та розвиток обдарованої особистості : щоквартальний науково-методичний журнал. Київ : ІОД, 2023. № 3 (90). С. 83–100. DOI: 10.32405/2309-3935-2023-3(90)-83-100.

Чудакова В. Інтегративний інструментарій «гуманітарної експертизи і корекції» реалізації «технології формування психологічної готовності до інноваційної діяльності – основи розвитку компетентностей конкурентоспроможності особистості в умовах цифрової і STEM-освіти». Humanistic expertise as a strategy for the development of the culture of the future : Scientific monograph. Riga, Latvia : Baltia Publishing, 2022. 348 p. P. 271–330. DOI: 10.30525/978-9934-26-262-3-15.

Чудакова В. Науково-методичне забезпечення і особливості реалізації «психолого-організаційної технології формування компетентностей конкурентоспроможності особистості в умовах інноваційної діяльності організацій». Теоретичні і прикладні проблеми психології та соціальної роботи : збірник наукових праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Сєвєродонецьк : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2021. № 3 (56). Т. 2. 422 с. С. 311–326. DOI: 10.33216/2219-2654-2021-56-3-2-311-325.

Чудакова В. Психологічні складові формування компетентностей конкурентоспроможної особистості в умовах інноваційної діяльності: експертиза і корекція. Психологічні виміри особистісної взаємодії cуб’єктів освітнього простору : збірник матеріалів наукових доповідей, м. Київ, 4 листопада 2021 р. Київ : Інст. псх ім Г.С. Костюка НАПН України, 2021. 156 с. С. 130–137. URL: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728505.

Чудакова В. Реалізація компетентнісно орієнтованого навчання : навчальна програма. Київ : КОНВІ ПРІНТ, 2021. 25 с. URL: https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/12/21-29-CHudakova.pdf.

Чудакова В. Формування психологічної готовності персоналу освітніх організацій до інноваційної діяльності : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.10 Київ : Ін-т психол. імені Г.С. Костюка НАПН України, 2016. 474 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/166005/3/ЧудаковаВП%20(1).pdf.

Features of the implementation of technologies and training programs for expert-trainers: “formation of the psychological readiness of the individual for innovative activity” and “development of the psychological competence of the competitiveness of the individual”, using digital and STEM methods / V. Chudakova et al. Психологія особистості та соціальної ідентичності: вітчизняний та зарубіжний досвід : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції лабораторії методології і теорії психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України / відп. ред. В. Зливков. Київ : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. 2022. C. 82–86. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/733132.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-25

Як цитувати

Чудакова, В. П. (2024). ЦІЛІСНИЙ ПІДХІД СУПРОВОДУ РЕАЛІЗАЦІЇ ТЕХНОЛОГІЙ «ФОРМУВАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ» ТА «КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ОСОБИСТОСТІ У ШВИДКОЗМІННИХ УМОВАХ» ЯК ОСНОВИ ПРОФЕСІЙНО- ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ ТА САМОРОЗВИТКУ ФА. Наукові записки. Серія: Психологія, (1), 168–177. https://doi.org/10.32782/cusu-psy-2024-1-23