ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ КОРИСТУВАННЯ ГАДЖЕТАМИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/cusu-psy-2023-2-7

Ключові слова:

дошкільний вік, гаджети, особливості користування гаджетами, наслідки користування гаджетами

Анотація

Стаття присвячена актуальній для сучасної психологічної науки проблемі особливостей користування гаджетами дітей дошкільного віку, що пов’язано зі стрімким розвитком інформаційних технологій та активної інтеграції медійної сфери в простір сучасного дитинства. Метою стало емпіричне дослідження особливостей користування гаджетами сучасними дошкільниками. Досліджено часові та змістовні параметри користування гаджетами в дошкільному віці, ставлення до даного процесу батьків та їхній контроль процесу користування гаджетами дітьми. В результаті проведеного емпіричного дослідження було виявлено високу орієнтованість на використання електронних гаджетів серед сучасних дошкільників та досить ранній віковий початок користування гаджетами. Також з’ясовано, що у більшості сучасних дошкільників часові параметри користування гаджетами значно перевищують рекомендовані нормативні показники, а змістове наповнення має переважно розважальний характер. У значної кількості дошкільників процес користування гаджетами є неконтрольованим з боку батьків як за часовими, так і за змістовними параметрами. Виявлено когнітивну та емоційну невизначеність у ставленні певної групи батьків дошкільників до користування гаджетами їхніми дітьми, що веде до нездатності цих батьків адекватно контролювати даний процес. Зважаючи на отримані результати проаналізовано можливі наслідки впливу ненормативного користування гаджетами на психіку дітей дошкільного віку. На основі проведеного дослідження було зроблено висновки про те, що проблема користування дітей дошкільного віку гаджетами є вкрай актуальною, але в той же час недостатньо дослідженою. Подальшою перспективою повинні стати науково достовірні дослідження, які б розкривали всі аспекти впливу електронних пристроїв на різні аспекти психічного розвитку дітей дошкільного віку, та розробка теоретико-експериментальної та методичної бази для профілактики та корекції негативного впливу гаджетів на психічний розвиток дошкільників.

Посилання

Sivrikova N., Nemudraya E., Gilyazeva N., Gnatyshina E., Moiseeva E. The sibling as a factor of parental control over the use of gadgets by children. SHS Web of Conferences, Vol. 119, 2021. P. 1-9. URL: https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2021/30/shsconf_qqr2021_05001.pdf)

Fitriahadi E., Tyastiti V. The use of gadgets on the development of children 3-6 years of age . The Southeast Asian Journal of Midwifery, Vol. 6, No. 1, April, 2020, P. 34-38. URL: https://www.researchgate.net/publication/342050175

Setiawati E., Solihatulmillah E., Cahyono H., Dewi A. The Effect of Gadget on Children's Social Capability. IOP Conf. Series: Journal of Physics: Conf. Series 1179, 2019. P. 1-7. URL: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1179/1/012113/pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-31

Як цитувати

Міненко, О. О., & Близнюкова, О. М. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ КОРИСТУВАННЯ ГАДЖЕТАМИ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наукові записки. Серія: Психологія, (2), 53–61. https://doi.org/10.32782/cusu-psy-2023-2-7