ДО ПИТАННЯ ГЕЙМІФІКАЦІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-211-8Ключові слова:
гейміфікація, ігрові технології навчання, освітній процес, метод навчання, навчальний прийом, освітні викликиАнотація
Наукова розвідка присвячена опрацюванню одного із сучасних підходів до організації та проведення уроків української мови в закладі загальної середньої освіти – гейміфікації. Авторами визначено ефективні способи інтеграції ігрових елементів в освітній процес, проаналізовано потенційні виклики та перспективи гейміфікації в контексті сучасної української освіти. Також у роботі репрезентовано найпоширеніші освітні платформи та застосунки, які можуть стати в пригоді для проведення навчальних занять із використанням ігрових технологій. У статті представлено приклади імплементації гейміфікованих завдань у різні етапи уроку мови – у ході проведення повторення вивченої теми / розділу, під час узагальнення та систематизації знань, на етапі перевірки рівня засвоєння матеріалу, а також у процесі додаткових занять, спрямованих на подолання освітніх утрат і розривів. У роботі акцентовано на функції гейміфікації як фактора, що спрямовує сучасний освітній процес на формування особистості здобувача освіти, який використовує гру як інструмент для пізнання нового, набуття знаннєвих і комунікативних компетентностей та підвищення мотивації до навчання. У розвідці представлено, з одного боку, опис позитивних моментів, пов’язаних із застосуванням ігрових технологій на уроках української мови, а з іншого – застереження щодо перенасичення грою навчальних занять, а також виклики, котрі стоять перед учителем сучасного українського закладу загальної середньої освіти. Наукова публікація може стати в пригоді вченим, які працюють в галузі освіти / педагогіки, методистам інститутів післядипломної педагогічної освіти, учителям закладів загальної середньої освіти, здобувачам вищої та передвищої педагогічної освіти та всім, хто цікавиться питаннями організації ментально комфортного освітнього середовища.
Посилання
Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 179 с.
Пєхота О. Освітні технології : навчально-методичний посібник. Київ: Просвіта, 256 с.
Бойко Н. Застосування ігрових моментів у мовленнєвому розвитку учнів на уроках українськоїмови (тема «Дієприкметник», 7 клас). Українська мова і література в школі. 2011. № 7. С. 42–46.
Куліш І. Застосування дидактичних ігор у навчальному процесі. Нові технології навчання : наук.- метод. зб. Київ : НМЦ ВО 134 с.
Камінська Н. Ігрові моменти на уроках англійської мови. Тернопіль : Підручники й посібники, 80 с.
Пентилюк М.І. Словник-довідник з української лінгводидактики. Київ: Ленвіт, 2003. 148 с.
Освітня платформа «ПОВІР». URL: https://povir.in.ua-/landing/#want-to-join (дата звернення: 10.11.2024)