ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ ЛАБОРАТОРІЇ ЕПІКИ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-209-33

Ключові слова:

В. Симоненко, «хрущовська відлига», «політичні заморозки», Симоненко-прозаїк, мала проза, епіка.

Анотація

У статті зроблено спробу окреслити алгоритм письменницької праці В. Симоненка: конверсія у прозову форму текстів письменника. На сьогодні, зацікавленість творчою спадщиною митця набирає нових обертів. З’являються статті і наукові дослідження не тільки про його поетичний доробок, а й про Симоненка-прозаїка, драматурга, кіносценариста, дитячого письменника. Його творчий спадок стає об’єктом сучасних вітчизняних та закордонних літературознавців, про це свідчить багатовекторність розвідок. І все ж, на сьогодні, бракує окремого предметного психологоспрямованого літературознавчого осмислення саме малої прози митця. Працюючи над дослідженням процесу письменницької праці фахового журналіста, яким був В. Симоненко, можемо говорити, що тогочасна журналістика мала видавати «на гора» щоденні практичні результати діяльності суспільства – констатувати факт трудових звершень, здобутків, відкриттів. Враховуючи історичний період, коли жив, працював і творив письменник, нами зроблено припущення, що значний вплив на його творчий процес мали тогочасні соціально-політичні події в країні – митець жив і творив на перетині двох історичних епох – «хрущовська відлига» і подальші «політичні заморозки». У результаті опрацювання додаткової літератури та порівняльної характеристики між журналістською та письменницькою роботою, окреслено їх особливості та виокремлено спільне і відмінне – у журналістських публіцистичних текстах суперечності об’єктивної відтворюються безпосередньо, що не можна сказати про художній твір, для якого не характерне узагальнене відтворення. Письменник, окрім аналізу фактів та явищ, розкриває проблему зображуваного конфлікту, а це можливо лише шляхом образного відтворення тих життєвих колізій у які потрапили персонажі. Складність полягає у адаптації «запозичених» реальних подій до сюжетної канви твору. 

Посилання

Роменець В. Психологія творчості: Навчальний посібник. 2-ге вид., доп. К.: Либідь, 2001. 288 с.

Михида Л. «Іван Багряний: таємниці творчої лабораторії. Мала проза». Український пріоритет, 2014. 351 с.

Соціальна дія журналістського твору URL: https://referatss.com.ua/work/socialna-dijazhurnalistskogo-tvoru/

Михида С. Психопоетика українського модерну: проблема реконструкції особистості письменника: Монографія, Кіровоград : «Поліграф-Терція», 2012. 352 с.

Симоненко В. Вибр. твори Упоряд. А. Ткаченко, Д. Ткаченко. К.: Смолоскип, 2012. 852 с.

Ільницький М. Похвальне слово текстології. Дивослово. 2011. № 9. С. 62–64.

Симоненко В. Берег чекань. Поезія. Щоденник. Спогади про поета (Вибір, вступна стаття і коментарі І. Кошелівця). Вид. 2-е, доповн. [Б. м.]: Сучасність, 1973. 310 с.

Гончар О. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії (Передмова до збірки вибраних творів В. Симоненка «На схрещених мечах») URL: https://mala.storinka.

Симоненко В. Твори. Т.1. Поезії. Казки. Байки. З неопубліков. Проза. Літ. статті. Сторінки щоден. Листи; упоряд. Г. П. Білоус, О. К. Лищенко. Черкаси: Брама-Україна, 2004. 424 с.

Гончар О. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії (Передмова до збірки вибраних творів В. Симоненка «На схрещених мечах») URL: https://mala.storinka.

Прилюк Д. Теорія і практика журналістської творчості. К., 1983. 280 с.

Основи теорії літератури. Фабула, мотив, сюжет, композиція художнього твору URL: https://www.uzhnu.edu.ua infocentre get

Жулинський М. Г. Із книги «Із забуття – в безсмертя (Сторінки призабутої спадщини)». Київ: Дніпро, 1990. С. 397–401.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-20

Як цитувати

Михида , Л. М. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ ЛАБОРАТОРІЇ ЕПІКИ ВАСИЛЯ СИМОНЕНКА. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (209), 219–226. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-209-33