«АНГЛІЙСЬКІ ЗАПОЗИЧЕННЯ В УКРАЇНСЬКОМУ МОЛОДІЖНОМУ СЛЕНГУ»
Ключові слова:
запозичення, мовна глобалізація, молодіжний сленг, соціолінгвістичний експеримент, інтернаціоналізація мови.Анотація
У статті розглядаються особливості використання англійських запозичень у сучасному українському молодіжному сленгу. Виявлено тенденції розвитку сучасної української мови на початку ХХІ століття та проаналізована роль запозичень у процесі мовної глобалізації. У роботі подано результати соціолінгвістичного дослідження мовних явищ з метою виявлення особливостей їх використання. Молодіжний сленг являє собою певний мовний прошарок, у якому відбиваються мовні інновації. Молоді люди віком від 16 до 23 років приймали участь в експерименті, пов’язаному з тенденцією використання англійських запозичень, які мають відповідники в українські мові та не мають питомих еквівалентів. За основну гіпотезу було прийняте положення про інтернаціоналізацію англійської мови в сучасному міжнародному мовному просторі. Результати дослідження підтвердили зазначене положення. Англійські запозичення використовуються у молодіжному сленгу не лише, тоді, коли не мають однослівних питомих слів, але й замінюють питомі відповідники, що обумовлено мовними та позамовними факторами.
Посилання
Ажнюк Б. Англіцизми в сучасній українській, російській і чеській мовах / Б. Ажнюк // Мовознавство. – № 2–3. – 2008. – С. 190–207.
Кронгауз М. Семантика / М. Кронгауз. – Москва: Академия, 2005. – 352 с.
Лелека Т. Особливості англоамериканських запозичень в українській і російській мовах на початку 21 століття на тлі процесу контактування мов (на матеріалі словників та мови ЗМІ) / Т. Лелека. – Кіровоград: КОД, 2013. – 196 с.
Масенко Л. Українська соціолінгвістика: історія, стан, перспективи / Л. Масенко // Українська мова. – №1. – 2007. – С. 8–19.
Cheshire J. Age and Generation-Specific Use of Language / Jenny Cheshire // Sociolinguistics: An International Handbook of the Science of Language and Society, 2006. – Р. 67–89. Режим доступу: https://www.researchgate.net/publication/251784426_Age_and_Generation-specific_use_of_language
Hjarvard Stig The Globalization of Language. How the Media Contribute to the Spread of English and the Emergence of Medialects / Stig Hjarvard // Nordicom Review 25(1). – Р. 75–97. Режим доступу: https://doi.org/10.1515/nor-2017-0272
Kyuchukov H. Bilingualism and Cross-Cultural Study of Language and Cognitive Development / Kyuchukov, Hristo // Psycholinguistics, 20(1). – 2004. – Р. 154–160. Режим доступу: https://psycholingjournal. com/index.php/journal/article/view/102
Leleka T., Moskalenko О. Psycholinguistic Peculiarities of the Assimilation of Anglo-Americanisms by the Speakers of Ukrainian-English Bilingualism / Tetyana Leleka and Olena Moskalenko // Psycholinguistics. Series: Philology. – 2018. – 24(2). – Р. 144–162.
Mukan, N. The Development of Bilingual Education in Canada / Mukan, Nataliya, Julia Shyika, Oksana Shyika // Advanced Education. – 4. – 2017. – Р. 35–40. Режим доступу: https://doi:10.20535/2410-8286.100924
Phillipson R. Linguistic imperialism / Robert Phillipson. – Oxford: Oxford University Press, 1992. – 197 р.
Swann M. Lerner English: A teacher’s guide to interference and other problems / Michael Swann and Bernard Smith. – Cambridge: Cambridge University Press, 2002. Режим доступу: http://assets.cambridge.org/97805217/79395/sample/9780521779395ws.pdf