ГНУЧКІ НАВИЧКИ ЯК ВИМОГА ЧАСУ ТА ЇХ РОЗВИТОК У МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ

Автор(и)

Ключові слова:

гнучкі навички, інтерактивні методи навчання, майбутні перекладачі, магістри, конкурентоспроможні фахівці.

Анотація

У статті розглядаються актуальність здобуття та розвитку у магістрів гнучких навичок. Проведено теоретичний аналіз на предмет визначення переліку «soft skills» як важливих складових конкурентоспроможності майбутніх перекладачів. Систематизовано перелік гнучких навичок для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти. Представлено результати опитування здобувачів та викладачів Університету імені Альфреда Нобеля, Дніпро. Респондентам було запропоновано визначитися з переліком найбільш пріоритетних гнучких навичок конкурентоспроможних фахівців з перекладу та визначити ступінь їх важливості. Описано навчальний курс «Основи перекладацької діяльності», зміст якого органічно поєднується з традиційними дисциплінами циклу професійної підготовки, та представлено реалізацію інтерактивних методів навчання, що спрямована на розвиток «soft skills» у майбутніх перекладачів.

Посилання

Абашкина О. Soft skills: ключ к карьере. // Справочник по управлению персоналом: научный журнал. – 2008. – № 9. – С. 124–126.

Ахрамович М.І. Softskills как ценностный компонент современного профессионального образования. [Электронний ресурс]. Режим доступу: https://elib.bsu.by/bitstream/123456789/165740/1/%D0%90%D1%85%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B2 %D0%B8%D1%87_%D0%9E%D0%9216_%D0%A71-018-022.pdf (Дата звернення: 10.12.2020).

Гайдученко Е., Марушев А. Эмоциональный интеллект. [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://l-a-b-a.com/lecture/show/99 (Дата звернення: 10.12.2020).

Давидова В. Cлушать, говорить и договариваться: что такое soft skills и как их развивать. [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://theoryandpractice.ru/posts/11719-soft-skills (Дата звернення: 15.12.2020).

Дроздова Ю. В., Дубініна О. В. Концептуальні підходи до визначення «soft skills» у сучасних освітніх та професійних моделях / «Soft skills – невід’ємні аспекти формування конкурентоспроможності студентів у XXI столітті». – Київ.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2020. – 90 с. 6. Зінченко А.Г., Саприкіна М.А. Навички для України 2030: погляд бізнесу. Київ, ТОВ «Видавництво «ЮСТОН», 2016. – 36 с.

Ільїч Л.М. Структурні зрушення транзитивного ринку праці: теорія та методологія регулювання: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. екон. наук: спец. 08.00.07 "Демографія, економіка праці, соціальна економіка та політика". – Київ, 2017. – 40 с.

Коваль К.О. Розвиток «soft skills» у студентів – один з важливих чинників працевлаштування: Вісник Вінницького політехнічного інституту, 2015. № 2. – С. 162-167.

Корнюш Г. Формування м’яких навичок у студентів закладів вищої освіти в контексті навчання іноземних мов// Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. 2020, № 36 (2020). – С. 99-110.

Молодь України — 2018: результати репрезентативного соціологічного дослідження / Міністерство молоді та спорту України. Тернопіль: ТОВ "Терно-граф", 2018. – 72 с.

Проєкт «ПРОФІ+» [Электронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ukma.edu.ua/index.php/news/632-vidbuvsya-pershi-modul-programi-profi-vidguki-organizatoriv-tastudentiv (Дата звернення: 10.01.2021).

Сосницкая О. SOFT SKILLS: мягкие навыки твердого характера [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://be-st.ru/ru/blog/13 (Дата звернення: 10.01.2021).

Тілікіна Н.В., Кримова М.О. Навички XXI століття як умова виходу молоді на ринок праці / Інвестиції: практика та досвід № 5-6, 2020. – С. 21-28.

Шипилов, В. Перечень навыков soft-skills и способы их развития [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://www.cfin.ru/management/people/dev_val/softskills.shtml. (Дата звернення: 10.01.2021).

Ananiadou K., Claro M. 21st Century Skills and Competences for New Millennium Learners in OECD Countries // OECD Education Working Papers. 2009. No. 41. Paris: OECD Publishing. doi: 10.1787/218525261154.

Development and implementation of quality management systems in translation agencies. 2015. [Электронний ресурс]. Режим доступу: https://technolex.com/articles/development-andimplementation-of-qualitymanagement- systems-in-translation-agencies.html (Дата звернення: 15.10.2020).

ESCO Handbook: European Skills, Competences, Qualifications and Occupations. EC Directorate E, 2017. – 67 p.

Europe needs better jobs for better-matched skills. – Cedefop survey. (2015). [Электронний ресурс]. Режим доступу: http://www.cedefop.europa.eu/en/news-andpress/press-and-media/press-releases/europe-needs-better-jobsbettermatched skills-cedefop (Дата звернення: 15.10.2020).

Project Management Methodologies: Selecting, Implementing, and Supporting Methodologies and Processes for Projects. – Information Resources Management Association. – IRI, 2015. – V. 1-4.

Robles M.M. Executive Perceptions of the Top 10 Soft Skills Needed in Today's Workplace. – Business Communication Quarterly. – 75 (4). – 2016. – Р. 453–465.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-11

Як цитувати

ЗІНУКОВА, Н. (2023). ГНУЧКІ НАВИЧКИ ЯК ВИМОГА ЧАСУ ТА ЇХ РОЗВИТОК У МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (193), 399–412. вилучено із https://journals.cusu.in.ua/index.php/philology/article/view/119