СИНЕРГІЯ ВЕРБАЛЬНИХ І НЕВЕРБАЛЬНИХ ЗАСОБІВ В АНГЛОМОВНІЙ МУЛЬТИМОДАЛЬНІЙ ТЕЛЕВІЗІЙНІЙ РЕКЛАМІ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-214.1-22Ключові слова:
мультимодальність, модус, семіотика, телевізійна реклама, мовні та позамовні засоби, мультимодальний аналіз, харчові продуктиАнотація
У статті досліджено вербальні та невербальні засоби англомовної телевізійної мультимодальної реклами продуктів харчування. Рекламний дискурс у сучасному медійному просторі наочно демонструє полікодовий характер, де кожен семіотичний ресурс виконує специфічну комунікативну функцію. Під мультимодальністю розуміємо взаємодію різних модусів, які забезпечують цілісність рекламного повідомлення та надають йому здатність ефективніше впливати на емоційне сприйняття реципієнта реклами.Тому аналіз кореляції вербальної та невербальної складової потребує ретельного вивчення. Матеріалом розвідки слугували англомовні телевізійні рекламні ролики харчових продуктів, які є яскравим прикладом використання різних стратегій взаємодії мовних і позамовних елементів. Опрацьовано ряд наукових праць у сфері мультимодальної лінгвістики та визначено поняття «мультимодальної реклами» і її основних «модусів». У роботі проаналізовані та описані вербальні засоби, які є одними з невіддільних компонентів рекламного звернення. Традиційне рекламне повідомлення складається з кількох елементів, серед яких заголовок, слоган (рекламний лозунг або девіз) та основний текст. Характерними особливостями цих структурних одиниць є метафоричність, ритмічність, лаконічність, а також використання різноманітних стилістичних прийомів, фразеологічних засобів та образності для передачі рекламної ідеї та її легкому запам’ятовуванні. Невербальні засоби використовуються для привернення уваги потенційного споживача та розкриття смислової складової в поєднанні з текстом. До основних невербальних компонентів належать відеоряд, композиційні рішення, колірні поєднання, шрифт, просторова організацію кадру та аудіальні елементи. Контент-аналіз став методологічною основою дослідження та дозволив визначити закономірності вживання лінгвістичних і екстралінгвістичних засобів, оцінити їхній взаємозв’язок та вплив на сприйняття рекламного повідомлення. У ході наукової розвідки встановлено, що мультимодальний підхід є ефективним комплексним методом, який дає змогу всебічно проаналізувати взаємодію різних семіотичних систем у телевізійній рекламі та визначати механізми сприйняття рекламного продукту та їхнього впливу на масову свідомість. Отже, робота є цінним внеском у розвиток теоретичних і практичних аспектів сучасної реклами у сфері мультимодальної лінгвістики.
Посилання
Колегаєва І. М. Полімодальність відчуттів у дзеркалі полікодовості тексту, або ще раз про антропоцентризм у лінгвістиці. Записки з романо-германської філології. 2015. Вип. 2(35). С. 105–112.
Рогач Ю.І. Засоби реалізації полікодовості в англомовному газетному дискурсі (на матеріалі друкованої преси Австралії): автореф. дис…канд. філол. наук: спец. 10.02.04. «Германські мови». Одеса, 2019. 24 с.
Kress G., Van Leeuwen T. Multimodal discourse: The modes and media of contemporary communication. London: Arnold Publishers, 2001. 142 pp.
O’Halloran K. L. Multimodal Discourse Analysis. Companion to Discourse. London; New York : Continuum, 2011. P. 120–137.
Van Leeuwen T.Multimodality. The Routledge Handbook of Applied Linguistics / еd. J. Simpson. New York: Routledge, 2011. Р. 668–682.
Gibbons A. Multimodality, Cognition and Experimental Literature. New York ; London : Routledgе. 2012. 251 р.
Бистров Я.В. Взаємодія вербального і графічного модусів у художньому тексті (мультимодальний підхід). Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Перекладознавство та міжкультурна комунікація. Херсон, 2018. Вип. 4. С. 7–12.
Івасишин М. Р. Мультимодальність англомовного коміксу: лінгвальний та екстралінгвальний виміри : дис… канд. філол. наук : 10.02.04 «Германські мови». Івано-Франківськ, 2019. 404 с.
Макарук Л. Л. Мультимодальність сучасного англомовного масмедійного комунікативного простору : автореф. дис. … док. філол. наук. : 10.02.04 «Германські мови». Запоріжжя, 2019. 635 с.
Матіїшин А. Лінгвопоетика візуальних частин психонаративу (на матеріалі графічного роману Вілла Айснера «Життя на іншій планеті»). Folium: Спецвипуск. 2023. с. 117–123.
Bystrov Y., Bilyk O., Ivanotchak N., Malyshivska I., Pyliachyk N. Visual, Auditory, and Verbal Modes of the Metaphor: A Case Study of the Miniseries Chernobyl. Lublin Studies in Modern Languages and Literature. 2023. Vol. 47, no. 1. P. 109–120. http://dx.doi.org/10.17951/lsmll.2023.47.1.109-120
Bystrov Y., Livingstone D. 'What a weird word it is': typographic meaning-making in Robert Nye's The Late Mr. Shakespeare from a multimodal perspective. Brno Studies in English. 2024. No. 2. P. 35–49. https:// doi.org/10.5817/BSE2024-2-2
Городецька І. В. Рекламний заголовок та стилістичні засоби в ньому. Нова Філологія: збірник наукових праць. Запоріжжя: ЗНУ, 2014. № 62. С. 144–148. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Novfil_2014_62_34
Коваленко Н. Л. Лінгвістична позначеність слогана в структурі рекламного тексту : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова». Дніпро, 2006. 20 с. URL: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-031-5-8
Марченко В.В. Структурні особливості полікодового рекламного тексту. Молодий вчений. 2018. № 7. С. 436–439.
Град Н. Сучасні мультимодальні дослідження: модальна лінгвістика та мультимодальна стилістика. Одеський лінгвістичний бюлетень, 2014. № 4. 51 с. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/olinv_2014_4_15.
Halliday M. A. K. Language as Social Semiotic: The Social Interpretation of Language and Meaning. Sydney: Edward Arnold, 1978. P. 256.
Баллі Ш. Синтаксис експліцитної модальності. Мовознавство, 2021. № 3. С. 52–59. https://doi.org/10.33190/0027-2833-318-2021-3
Макарук Л. Л. Універсальність мультимодальної лінгвістики. Сучасні тенденції фонетичних досліджень : збірник матеріалів IV Круглого столу з 131 міжнародною участю (23 квітня 2020 р.). Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. С. 16–19. URL: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/35406
Siefkes M. Living Linguistics How Semiotic Modes Work Together in Multimodal Texts: Defining and Representing Intermodal Relations, Media Linguistics, 2015. 113 pp.
Щербак О. В. Впливова динаміка лінгвосеміотичних кодів у рекламному дискурсі: дис. … канд. філол. наук: 10.02.01 «Українська мова». Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. 2018. 24 с.
Пушкар Т. М., Осацька О. В. Взаємодія вербальних та невербальних засобів в англомовній рекламі: теоретичний аспект. In: Innovative development of science and education : the 3rd International scientific and practical conference. Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”, Athens, Greece, 2020. С. 426–430. URL: https://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/35487
Clow K., Baack D. Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communication. Harlow: Pearson Education Limited, 2015. 464 pp.
Hamlin K. The Importance of Ad Slogans. International Journal of organizational leadership, 2014. URL: http://smallbusiness.chron.com/importance-ad-slogans-31343.html (дата звернення: 17.06.2025).
SLN! Media Group. McDonald's Ident 2016, 2016. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=mMput3vK1oQ (дата звернення: 27.06.2025).
South Coast TV. Cadbury | "There's a glass and a half in everyone" Commercial – (22.03.2021), 2021. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=FNk5jEX3jvY&t=14s (дата звернення: 27.06.2025).
Miller J. Case study: How fame made Snickers' 'You're not you when you're hungry' campaign a success. Campaign. 2016. URL: https://www.campaignlive.co.uk/article/case-study-fame-made-snickers-youre-not-when-youre-hungry-campaign-success/1410807 (дата звернення: 27.06.2025).
1. STAY TUNED Forgotten TV Media. 1988 Kit Kat Commercial Give Me A Break, 2022. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=fc-RZZFfveA (дата звернення: 27.06.2025).
Прилуцька А. Є. Візуальний компонент в структурі рекламно-інформаційного повідомлення. Харків: ХАІ, 2014. 39 с.
Хрушкова О. А. Невербальні елементи рекламних текстів. Український смисл. 2016. № 2016. С. 230–241. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Usmysl_2016_2016_27 (дата звернення: 27.06.2025).
UK TV Archive Collecton. Snickers UK Advert – Mr T. (2007), 2025. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=fiWH6QsO5h0 (дата звернення: 27.06.2025).
The One Club for Creativity. "Moldy Whopper" by INGO, DAVID Miami & Publicis Bucharest for Burger King | The One Show 2020, 2020. YouTube. URL: https://www.youtube.com/watch?v=f9B9HGQsx0k (дата звернення: 27.06.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






