ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-211-15Ключові слова:
інтернет-технології, дистанційне навчання, гейміфікація, електронне навчання, інтерактивні платформи, соціальні мережі, інтернет-ресурсиАнотація
У статті розглядаються сучасні тенденції реформування вищої освіти в Україні з урахуванням європейських вимог до якості освітнього процесу. Дослідження акцентує увагу на використанні освітніх інтернет-технологій у викладанні іноземних мов у закладах вищої освіти. Основна мета роботи – розкрити переваги використання освітніх інтернет-технології в процесі вивчення іноземної мови студентами, що дозволить підвищити їхню мотивацію через елементи гейміфікації, а також покращити взаємодію між студентами і викладачами. У статті також підкреслюється значення цих технологій для підтримки безперервності освітнього процесу, особливо в умовах дистанційного навчання під час пандемії COVID-19 та воєнного стану. У дослідженні проаналізовано основні характеристики освітніх інтернет-технологій, які активно інтегруються у процес викладання іноземних мов у закладах вищої освіти. Основні аспекти включають: мотивацію, інтерактивність, гнучкість, персоналізацію, мультимедійність, адаптивність, комунікативну компетентність, дистанційне навчання масштабованість. Серед основних переваг зазначено розвиток критичного мислення, креативності та здатності до самостійного навчання; розширення доступу до освітніх ресурсів; ефективне використання мультимедійного контенту для кращого занурення у мовне середовище; покращення моніторингу успішності студентів завдяки автоматизованим системам оцінювання. Водночас стаття зазначає й виклики впровадження цих технологій: технічні обмеження (недостатній доступ до сучасних пристроїв та інтернету); необхідність підвищення цифрової грамотності викладачів і студентів; ризик інформаційного перевантаження через надмірне використання онлайн-ресурсів. Ці характеристики вказують на важливість постійного вдосконалення методів викладання та активного впровадження інтернет-технологій для досягнення якісних результатів у навчанні іноземних мов. Результати дослідження довели, що інтеграція цифрових технологій у викладання іноземних мов дозволяє студентам удосконалити навички аудіювання, читання, письма та говоріння, що в кінцевому підсумку підвищує їхню професійну компетентність.
Посилання
Quizlet. Набір флеш-карток Kahoot для повторення матеріалу, тестування знань, ігор та інтерактивного навчання. URL: https://quizlet.com/81743527/kahoot-flash-cards/, Edmodo. Освітня платформа для управління навчанням. URL: https://edmodo.online/. (дата звернення 10.11.2024 р.)
Duolingo. Курси для вивчення мов. URL: https://uk.duolingo.com/.(дата звернення 10.11.2024 р.)
Воронцова Т. Ю. Використання нових інформаційних технологій в процесі вивчення іноземної мови. Вісник Житомирського державного університету. Випуск 1 (73). 2014. С. 171–174. URL: http://eprints.zu.edu.ua/11105/1/33.pdf. (дата звернення 19.11.2024 р.)
Алексєєва О.Р., Бутенко Л.Л., Курліщук І.І., Швирка В.М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі викладання курсу за вибором «Трендспоттинг та професійне майбутнє сучасного фахівця». Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. В. 72. № 4. С. 136–151.
Richarg E. Mayer. Multimedia Learning. 3 th Edition. MacMillan, 2020. P. 117 – 125.
Мельнікова Т. Сучасні методи викладання іноземних мов. Лінгвістичні та лінгвокультурологічні аспекти навчання іноземних студентів у вищих навчальних закладах України : матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф., м. Дніпропетровськ, 24-25 квітня 2014 р. Дніпропетровськ, 2014. С. 57–59.
Пасічник О. Сучасні технології навчання як засіб самореалізації студентів в освітньому середовищі ЗВО. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2019. Вип. 69. С. 162–166.
PowerPoint Presentation. Комп’ютерні програми для створення тестів. 2018. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/23580. (дата звернення 12.11.2024 р.).
Дичківська І. Інноваційні педагогічні технології. Київ : Академвидав, 2004, С. 338–339.
Scrivener J. Learning Teaching: The Essential Guide to English language Teaching. 6th Edition. MacMillan, 2018. Р. 389–395.