МОВА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПЕДАГОГІЧНОГО БРЕНДИНГУ: АНАЛІЗ КОРПОРАТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-211-4Ключові слова:
педагогічний імідж, мовні стратегії, комунікація, брендинг у педагогіці, комунікаційні техніки, ефективність педагогічного повідомлення, спілкування з аудиторією в освітіАнотація
У статті досліджено роль мови у формуванні брендингу освітніх закладів, що є важливим чинником їхньої конкурентоспроможності, репутації та ефективної комунікації з цільовою аудиторією. Визначено, що мова виступає ключовим інструментом створення унікального іміджу навчальних установ через вербальні та невербальні засоби, такі як слогани, вебдизайн, маркетингові матеріали, логотипи та кольорова палітра. Аналіз останніх досліджень підтверджує вплив лінгвістичних стратегій на освітній брендинг і корпоративну комунікацію, зокрема в цифровому середовищі. Обґрунтовано важливість мови як засобу передавання цінностей, місії та унікальних пропозицій закладу, що сприяє створенню довіри та емоційного зв’язку зі студентами, батьками, викладачами й іншими зацікавленими сторонами. Висвітлено особливості використання мовних функцій, таких як інструментальна, регулювальна й символічна, для посилення комунікаційних стратегій. Розглянуто приклади успішних освітніх брендів, зокрема платформу Coursera, Гарвардський університет і фундацію TED, що ілюструють значення мови в просуванні освітніх послуг. Проведено аналіз методів використання специфічної мови та термінології; методів створення переконливих та емоційно зворушливих текстів та комунікацій, спрямованих на підвищення інтересу до освітньої установи та використання мовних стратегій для підкреслення цінностей та унікальності закладу. Результати дослідження показали, що специфічна лексика та комунікативні стратегії можуть підсилити сприйняття професіоналізму та експертності закладу серед громадськості. Емоційно насичені та переконливі тексти сприяють підвищенню інтересу до освітнього закладу та сприяють позитивному сприйняттю його бренду. Запропоновано рекомендації для освітніх установ щодо оптимізації мовних інструментів у брендингу для підвищення їхньої репутації, іміджу та ефективності взаємодії з цільовою аудиторією. Матеріали статті роблять внесок у дослідження корпоративної комунікації та стратегічного освітнього брендингу.
Посилання
Lyons J. Language and linguistics. Cambridge university press. 1981. 356 р.
Васильців О. С. Структурні особливості трикомпонентних термінів соціолінгвістики в українській, англійській та польській мовах. Термінологічний вісник. 2015. № 3 (2). С. 53–61.
Хватова О. Психологічні аспекти управління діяльністю керівників закладів освіти зі змішаною формою навчання. Актуальні питання у сучасній науці. 2023. № 5 (11). С. 206–216.
Болотова В. О., Ляшенко Н. О., Агаларова К.А. Іміджологія. Харків : Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2021. 150 с. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/55391 (дата звернення: 03.12.2024).
Sheninger E., Rubin T. BrandED: Tell your story, build relationships, and empower learning. John Wiley & Sons, 2017. 320 р.
Волошенюк А. Конкурентоспроможність бренду у виборі абітурієнтами закладу вищої освіти: управлінські виклики. Актуальні проблеми державного управління. 2021. Т. 1. Вип. 82. С. 73–76.
Jakobson R. Linguistics and poetics. In Style in language. MA: MIT Press, 1981. Р. 350–377.
Halliday M. A. Language and knowledge. The ‘unpacking’of text. Text in education and society. 1998. p. 157–178.
Іванців О.В. Феномен іміджу в сучасній лінгвістиці. Науковий вісник ДДПУ імені І. Франка. Філологічні науки. 2019. № 12. С.77–80.