ІКОНІЗМ У СУЧАСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ ДИСКУРСІ МОДИ ТА ЙОГО ЛІНГВІСТИЧНІ ПРОЯВИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-211-1Ключові слова:
іконічність, метафорична концептуалізація, символічні репрезентації, візуалізація образів, модний дискурс, лінгвосеміотика, англомовна комунікаціяАнотація
У статті здійснено комплексний лінгвістичний аналіз іконічних репрезентацій у англомовному дискурсі модних інтерв’ю. Теоретико-методологічним підґрунтям дослідження слугує концепція іконізму як семіотичного феномену, що встановлює відношення ізоморфізму між знаками та їхніми денотатами. У фокусі дослідницької уваги перебуває функціонування іконічних механізмів у модному дискурсі як інструменту трансляції соціокультурних смислів та естетичних концептів. На основі системного аналізу емпіричного матеріалу встановлено, що вербальні метафоричні конструкції та символічні репрезентації в текстах модних інтерв’ю генерують складні візуально-семантичні комплекси, які корелюють із модою як формою візуального мистецтва. Метафоризація ідентифікована як домінантний лінгвокогнітивний механізм реалізації іконічності, що забезпечує формування нових концептуальних зв’язків у семантичному просторі модного дискурсу. Дослідження демонструє, що символічна складова іконічних процесів охоплює широкий спектр семіотичних ресурсів – від матеріальних атрибутів моди до абстрактних концептуальних конструктів, які функціонують як медіатори соціополітичних та культурних значень. Особливу увагу приділено аналізу візуалізації як ключового етапу матеріалізації іконічних смислів у комунікативному просторі модної індустрії. Встановлено детермінуючий вплив культурного контексту на конфігурацію іконічних репрезентацій та їхню роль у відображенні соціальних ідеалів. Отримані результати розширюють теоретичні уявлення про природу іконічності в модному дискурсі та мають практичну значущість у сферах лінгвістики, культурології та маркетингових комунікацій.
Посилання
Peirce Charles S. Collected Papers of Charles Sanders Peirce. 1994. Electronic Edition. URL: https://www.academia.edu/7410217/The_collected_papers_of_charles_sanders_peirce_2904s_
Barthes Roland. The Fashion System. Los Angeles: University of California Press, 1990. 303 p.
Simone Raffaele. Iconicity in language. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. 1995. URL: https://books.google.com.ua/books/about/Iconicity_in_Language.html?id=5uLSpmgeWp8C&redir_esc=y
Heffner M. C. Dressing their best: independent fashion bloggers and the complexities of ethos. Thesis. Georgia State University, 2012. URL: https://scholarworks.gsu.edu/english_theses/128/
Wild B. Imitation in fashion: Further reflections on the work of Thorstein Veblen and Georg Simmel. Fashion, Style & Popular Culture. 2016. V. 3(3). P. 281–294.
Wissink E. S. The evolution of fashion discourse: examining vogue magazine’s role as fashion authority. Thesis. 2018. URL: http://vital.seals.ac.za:8080/vital/access/manager/Repository/vital:33883?site_name=GlobalView
Orminski Jeanette, Tandoc Edson C., Detenber B. A Conceptual Framework for Sustainable Fashion Discourse on Twitter. Environmental Communication. 2020. Т. 15. P. 115–132. http://doi.org/10.1080/17524032.2020.1802321.
Rüling C. C. Management Fashion Adoption. Sensemaking and Identity Construction in Individual Managers’ Adoption Accounts. Springer Fachmedien Wiesbaden: Gmbh. 2022. 277 p. URL: https://www.google.com.ua/books/edition/Management_Fashion_Adoption/J0wjBgAAQBAJ?hl=ru&gbpv=1&dq=R%C3%BCling,+C.+C.+Theories+of+(management%3F)+fashion:+The+contributions+of+Veblen,+Simmel,+Blumer,+and+Bourdieu.+%E2%80%93+HEC+Gen%C3%A8ve,+2000.&pg
Berger P., Luckmann T. The social construction of reality. 2011. URL: https://www.google.com.ua/books/edition/The_Social_Construction_of_Reality/Jcma84waN3AC?hl=uk&gbpv=1&dq=inauthor:%22Thomas+Luckmann%22.
Владимірова К., Хеннінгер С. Е., Алосаїмі С. І., Бріджес Т., Чопані Х., Ханлон М., Іран С., Маккормік Х., Чжоу С. Exploring the influence of social media on sustainable fashion consumption: A systematic literature review and future research agenda. Journal of Global Fashion Marketing. 2023. 23 p. https://doi.org/10.1080/20932685.2023.2237978.