КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ ФАХІВЦІВ СУЧАСНОЇ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-208-33

Ключові слова:

культура мовлення, фахівець, рекламна діяльність, фахівець з рекламної діяльності, професійна комунікація

Анотація

Розглянуто сучасний стан культури мовлення в українському телерадіоетері. Проаналізовано найтиповіші найчастіше вживані помилки в українських рекламних текстах. Подано зразки для вдосконалення культури мовлення радіо-, тележурналістів. Адже рекламний текст – це результат роботи фахівців багатьох галузей знань, починаючи від філологів та лінгвістів, закінчуючи копірайтерами і психологами. Однак в Україні рідко звертається увага на примітивність та неграмотність рекламних текстів. Зазначено, що мова реклами повинна відповідати таким критеріям: дотримання мовних норм, правильний переклад іноземних слів чи ідіом, у мінімальному обсязі тексту має бути максимальна кількість корисної і переконливої інформації, при цьому, звичайно, не можна забувати і про етичні та моральні норми. Метою статті є спроба вироблення індивідуального підходу до культури мовлення та особливостей побудови сучасних рекламних текстів. У висновках зауважено, що культура мовлення сучасної реклами має недоліки, на які слід звернути увагу. Аналіз рекламних текстів говорить про часом невисокий культуромовний рівень досліджуваних текстів. Це наслідок впливу наявного у суспільстві паралельного функціонування двох мов, а звідси й недостатньої мовної компетентності тих осіб, які працюють над створенням текстів реклам. Дотримання культури мовлення реклами сприятиме привабленню споживачів та клієнтів, а також успіху у маркетинговій сфері. Кожна освічена людина має дотримуватись культури своєї мови та не допускати мовних помилок. Для того щоб фахівець з реклами умів працювати, спілкуватися публічно, він повинен мати не тільки певне загально-культурне, освітньо-професійне підґрунтя, відповідні психофізіологічні риси, але й необхідний рівень риторичної культури, що включає в себе знання, уміння й навички змістовної та мовно-культурної підготовки.

Посилання

Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: підруч. Київ: Центр навч. л-ри, 2004. 472 с.

Грицюта Наталія. Проблеми мовної естетики реклами. Стиль і текст. 2010. № 11. С. 82–96.

Дерпак О. Ефективність реклами: мовні особливості. Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика. 2010. № 8. С. 24–33.

Зелінська О.І. Лінгвальна характеристика українського рекламного тексту: автореф. дис. на здобуття наук ступеня канд філол. наук 10.02.01 «Українська мова». Харків. 2002. 17 с.

Зірка В. В. Мовна парадигма маніпулятивної гри в рекламі: автореф.дис. на здобуття наук. ступеня д-ра філол. наук: спец. 10.02.02; НАН України Ін-т мовознав. ім. О. О.Потебні. Київ, 2005. 32 с.

Іванченко А. О. Тлумачний словник української мови. Харків: Фоліо, 2001. 540 с.

Козаков Г. Саботаж: актуальні проблеми культури ефірного мовлення. Теле- та радіожурналістика. № 8. 2011. С. 144–154.

Лиса Н. С. Струкурні та лінгвопрагматичні особливості рекламного знака (на матеріалі англомовної реклами): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Львівський національний ун-т ім. І.Франка. Львів, 2003. 18 с.

Маркітан В. Культура мовлення сучасної реклами [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.rusnauka.com/2_KAND_2012/ Economics/ 6_99162.doc.htm

Обритько Б. А. Реклама і рекламна діяльність. Київ, 2009. 240 c.

Пономарів О. Про мову реклами [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ponomariv-kulturaslova.wikidot.com/mova-reklamy.

Савенко С. О. Роль рекламної інформації про суспільно-політичні зміни в українському суспільстві. Бібліотечний вісник. 2011. № 3. С. 44–49.

Сорба А. Культура мови сучасної реклами, конференція [Електронний ресурс]. Режим доступу: rusnauka.com.ua

Tymkova, V., Lebedieva, N. Formation of future manager’s professional communicative culture. Актуальні питання іноземної філології : наук. журн. / редкол. : І. П. Біскуб (гол. ред.) та ін. Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки (2022). № 16, С. 193–199.

Tymkova V.A., Lebedieva N.A. Linguistic portrait of specialists in public administration. Науковий вісник міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. Збірник наукових праць, 2022. №55. С. 93–97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-26

Як цитувати

Lebedieva N. А., & Tymkova V. А. (2024). КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ ФАХІВЦІВ СУЧАСНОЇ РЕКЛАМНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (208), 240–246. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-208-33