ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-4077-2023-206-11

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, Інтернет-ресурси, цифрові технології, учитель польської мови

Анотація

Останнім часом в Україні визначають нові пріоритети розвитку освіти, тому активно розпочався процес її модернізації з урахуванням сучасних викликів у інформаційно-технологічному середовищі. Інтеграція України до світової та європейської спільноти актуалізує завдання підготовки майбутніх учителів польської мови, які добре володіють інформаційно-комунікаційними технологіями навчання. У статті визначено поняття «інформаційно-комунікаційні технології», охарактеризовано елементи, які включають ІКТ в свій концептуальний обсяг, розкрито основні характеристики інформаційно-комунікаційних технологій, розглянуто особливості формування поколінь X, Y, Z та Альфа, описано їх психологічні особливості. Зазначено, що в сучасних умовах розвитку освіти вагомими є врахування особливостей сучасних школярів, які є digital native – цифровими аборигенами, тобто поколінням, яке виросло в оточенні ґаджетів та цифрових технологій, а тому застосування цифрових та мультимедійних технологій на уроках польської мови є природним та зрозумілим для них інструментом. Доведено, що навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій має багато переваг, серед яких основними є індивідуалізація навчання; варіативність застосування на різних етапах навчання; покращення процесу сприйняття та засвоєння навчального матеріалу; можливі шляхи визначення послідовності навчання на основі аналізу помилок учнів; формування в учнів самооцінки та створення умов для самостійної та індивідуальної роботи. Використання комп’ютера та Інтернет-ресурсів у процесі вивчення польської мови розширює світогляд учнів, підвищує інтенсивність навчання, сприяє формуванню і розвитку творчих здібностей, умінь використовувати програмні засоби як інструмент пізнавальної діяльності, формуванню знань основ інформаційної культури та забезпечує всебічний контроль навчального процесу.

Посилання

Гресь А., Фатєєва В. Особливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі вивчення іноземної мови. Наукові праці. Педагогіка. Випуск 258. Том 270, 2016. С. 108–111.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-п#Text (дата звернення: 18.09.2023).

Державний стандарт вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti (дата звернення: 18.09.2023).

Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення: 18.09.2023).

Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 18.09.2023).

Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні». URL: https://www.president.gov.ua/documents/537-v-5433 (дата звернення: 18.09.2023).

Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. URL: http://www.khotiv-nvk.edukit.kiev.ua/Files/downloads/zagalnoyevrop_rekom.pdf (дата звернення: 18.09.2023).

Конституція України. URL: https://ccu.gov.ua/sites/default/files/commemorative_constitution_2021. pdf (дата звернення: 18.09.2023).

Концепція мовної освіти в Україні. URL: https://vseosvita.ua/library/koncepcia-movnoi-osviti-v-ukraini-462720.html (дата звернення: 18.09.2023).

Струтинська О. Особливості сучасного покоління учнів і студентів в умовах розвитку цифрового суспільства. Open educational e-environment of modern University. № 9. 2020. С. 146–158.

Kołodziejczyk E., Rożniakowska-Kłosińska M. Technologie informacyjno-komunikacyjne a oczekiwania i umiejętności użytkowników bibliotek akademickich - na przykładzie biblioteki Politechniki Łódzkiej. Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu. Materiały V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej. 14–16 września 2015, Białystok. S. 243–256.

Siemińska-Losko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej. Adam Marszałek. Toruń, 2007. 218 с.

Prensky M. Digital Natives, Digital Immigrants From On the Horizon. MCB University Press, Vol. 9. No 5. October, 2001. URL: https://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf (дата звернення: 16.09.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-17

Як цитувати

Лукіна, Л. (2023). ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (206), 78–82. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2023-206-11