ЛІНГВІСТИЧНІ ЗАСОБИ ВИРАЖЕННЯ ЕКСПРЕСИВНОСТІ В КОРПОРАТИВНИХ ВИДАННЯХ ФОРМАТУ В2Р
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2025-212-29Ключові слова:
корпоративні медіа, В2Р формат, експресивність, транснаціональна компанія Volvo GroupАнотація
Статтю присвячено дослідженню лінгвістичних засобів вираження експресивності у корпоративних медіа. Актуальність дослідження корпоративного дискурсу в різних його аспектах обумовлена роллю, яку відіграють корпоративні видання у процесі комунікації і створенні єдиного корпоративного інформаційного простору. Корпоративні видання розглядаються як внутрішньо корпоративні PR-інструменти або як окремі інформативні різновиди сучасної преси. Аналіз аудиторії корпоративного видання як критерій категоризації уможливив виділення трьох форматів медіа: В2В (business-to-business); B2C (business-to-client); В2Р (business-to-personnel). Метою даної розвідки є виявлення і опис засобів вираження експресивності в корпоративному медіадискурсі формату В2Р на матеріалі корпоративного видання транснаціональної компанії Volvo Group. Під експресивністю розуміємо все, що робить мовлення яскравішим, впливовішим, вражаючим. У контексті даного дослідження варто підкреслити, що експресивність виражає ставлення суб’єкта мовлення до адресата/дійсності і не лише виконує функцію повідомлення, але й посилено впливає на реципієнта. Більше того, експресивність посилює сприйняття повідомлення за рахунок емоційної реакції, викликаної його образністю, а також через здійснення емоційного впливу на отримувача повідомлення. У корпоративному дискурсі формату В2Р експресивність виражається на всіх рівнях мови. На фонетичному рівні для вираження експресивності використовуються фонемні повтори різних типів. Граматично експресивність виражається на синтаксичному рівні за допомогою різних стилістичних фігур. Експресивність на лексичному рівні виражається шляхом використання прикметників з експресивно-підсилювальним значенням, ступенями порівняння прикметників і прислівників, а також використанням фразеологізмів. Окрему увагу приділено аналізу супраграфемних елементів (шрифтове виділення), адже використання шрифтового варіювання є характерним способом вираження експресивності, що дозволяє виділяти одні елементи на тлі інших. На всіх мовних рівнях текстів формату В2Р експресивність спрямована на підкреслення ціннісних характеристик корпоративних стосунків.
Посилання
Олтаржевський Д. О. Корпоративні медіа та сучасне інформаційне суспільство. Бібліотечний вісник. 2010. № 3. С. 51–57.
Олтаржевський Д. О. Внутрішньофірмові медіа та їх значення в корпоративних комунікаціях. Інформаційне суспільство. 2012. Вип. 16. С. 5–9.
Ананко Т. Р. Англомовний корпоративний дискурс : дис. … канд. філ. наук: спец. 10.02.04 «Германські мови». Ізмаїл, 2007. 237 с.
Oltarzhevskyi D., Todorova O. Contemporary Corporate Media: Current State, Innovations and Trends in Ukraine. Zarządzanie Mediami. 2019. Vol. 7, No. 3. P. 143–158.
Volvo Group Annual Report 2023. URL: https://cutt.ly/1e5e3XSK
Volvo Cars Global Newsroom. URL: https://www.media.volvocars.com/global/en-gb