СИНЕРГІЯ ВЕРБАЛЬНИХ І НЕВЕРБАЛЬНИХ АКТУАЛІЗАТОРІВ АМЕРИКАНСЬКИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАСМЕДІЙНИХ ТЕКСТАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-208-36

Ключові слова:

масмедіа, мультимодальний текст, соціокультурні цінності, вербальні засоби, невербальні актуалізатори

Анотація

Статтю присвячено дослідженню взаємодії вербальних і невербальних актуалізаторів американських соціокультурних цінностей у масмедійних текстах. Проаналізовано особливості функціонування медіа-сервісів, визначено роль масмедіа як основного джерела інформації в сучасному суспільному житті, яке формує і трансформує уявлення людини про реалії навколишнього світу, процеси і події, які в ньому відбуваються. Медіатекст є основним інструментом формування лінгвістичного образу дійсності і завжди віддзеркалює специфіку національних уявлень у засобах масової інформації. Соціокультурні цінності розглядаються як духовні і матеріальні настанови, які мають особистісну значущість і є мотивами діяльності, визначають особливості і характер відносин особистості з оточуючою дійсністю і деякою мірою детермінують її поведінку. Актуальність дослідження експлікаторів соціокультурних цінностей у масмедійних текстах не викликає сумнівів. Мета дослідження полягає у встановленні закономірностей взаємодії вербальних і невербальних засобів репрезентації соціокультурних цінностей американців у масмедійних текстах. Аналіз медійного дискурсу дозволяє дослідити цінності американської лінгвокультури крізь призму «живого» масмедійного спілкування. Мультимодальні тексти виводять сучасну комунікацію на якісно новий рівень, що відповідає вимогам нового часу. Креолізовані (мультимодальні) тексти відрізняються своєю негомогенністю – поєднанням вербальної і невербальної частин, семантично, структурно і прагматично пов’язаних між собою. Невербальні засоби намагаються привернути увагу адресата, тому повна експлікація текстової інформації стає неможливою без їхнього декодування і інтерпретації. Рівень інтегрованості усіх ілюстративних і візуальних засобів є достатньо високим в єдиному текстуальному просторі друкованих і електронних медіа-сервісів. Відповідно, зображення вже не просто ілюструє вербальний текст, а інтегрується в його семантику. Саме синергія вербальних актуалізаторів з невербальними знаками сприяє адекватному розумінню під час спілкування.

Посилання

Про медіа: Закон України від 13.12.2022 р. № 2849-ІХ. Дата оновлення: 08.12.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text (дата звернення: 24.01.2024).

Макарук Л. Л. Мультимодальність сучасного англомовного масмедійного комунікативного простору: дис...д-ра філол. наук: 10.02.04. Луцьк, 2019. 635 с.

Нора П. Теперішнє, нація, пам’ять / Пер. із. фр. А. Рєпи. К.: КЛІО, 2014. 272 с.

Світліковська О. А. Реалізація соціокультурних цінностей американців та британців у вербальних та невербальних засобах як складниках мас-медійних текстів. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Соціальні комунікації. 2020. Т. 31 (70). № 4. Ч. 2. С. 177–183.

Світліковська О. А. Вербальні і невербальні засоби актуалізації соціокультурних цінностей британців та американців (на матеріалі англомовних масмедійних текстів) : дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04. Запоріжжя, 2021. 303 с.

U.S. Department of State. URL: https://cutt.ly/bwLNDPUN (дата звернення: 24.01.2024).

Polimedio Ch. Democracy: A Contested American Value. New America Weekly. URL: https://cutt.ly/owLNSMKw (дата звернення: 24.01.2024).

Scholar explains why he thinks the GOP has turned away from Democracy. CNN. URL: https://cutt.ly/XwUUKHGg (дата звернення: 24.01.2024).

The Story Behind TIME’s ‘Year One’ Joe Biden Cover. TIME. URL: https://cutt.ly/PwL0mKb4 (дата звернення: 24.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-26

Як цитувати

Нечипоренко, В. О., & Паславська, І. Б. (2024). СИНЕРГІЯ ВЕРБАЛЬНИХ І НЕВЕРБАЛЬНИХ АКТУАЛІЗАТОРІВ АМЕРИКАНСЬКИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ У МАСМЕДІЙНИХ ТЕКСТАХ. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (208), 259–265. https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-208-36