ОСОБЛИВОСТІ ОПРАЦЮВАННЯ ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНОЇ ПОЕЗІЇ В. СТУСА В КОНТЕКСТІ ОНОВЛЕНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ

Автор(и)

Ключові слова:

екзистенціалізм, моральний вибір, трагічний стоїцизм, ідея національної свідомості, гуманізація освіти, українська самобутність, методологічне підґрунтя, віковий розвиток, цілісний підхід, культурологічний аналіз.

Анотація

У статті представлено методичні та ідеологічні особливості опрацювання творчості Василя Стуса в школі. Вивчення поезії митця в старших класах повинно бути реалізовано в координатах екзистенційної поетики. При розробці концепції вивчення творчості митця було дотримано основних загальнодидактичних вимог: урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, створення емоційно-актуальної атмосфери на уроці, використання активних методів навчання, апелювання до учнівського досвіду, знань, набутих раніше, вибір форм організації навчальної діяльності, що забезпечують максимальну самостійність старшокласників.

Посилання

Базиль Л. О. Методологічні засади екзистенціалізму в розвитку літературознавчої компетентності. Вісник Черкаського університету. Випуск 196. Серія «Педагогічні науки», 2011. С. 5. (5)

Глеб О. Роль інтерпретації при вивченні ліричних ліро-епічних творів української літератури в старшій школі. Актуальні проблеми викладання літератури у середній та вищій школі. Султанівські читання : збірник статей. Вип. 2 / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Прикарпатський нац. ун-т ім. В. Стефаника. Івано-Франківськ : Симфонія форте. 2012. С. 16–20. (18)

Клочек Г. Д. Про сучасний стан шкільної літературної освіти в Україні. Науковi записки. Серія: Філологічні науки (літературознавство). Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009. Вип. 85. С. 19–33. (44)

Міхно О. П. Організація дослідницької діяльності учнів під час вивчення життєвого і творчого шляху В. Підмогильного. Українська мова й література в школі. 2008. №2. С. 26–31. (61)

Несвіт С. Концепт смерті у поезіях Олега Ольжича і Василя Стуса. Донецький вісник Наукового товариства ім. Шевченка / голов. ред. В. Просалова. Донецьк, 2012. Т. 32 : Літературознавство. С. 14–20. (66)

Семеног О. М. Професійна підготовка майбутніх учителів української мови і літератури : монографія. Суми : ВВП "Мрія-1" ТОВ, 2005. 404 с. (91)

Стус В. Твори : у 4 т. 6 кн. / В. Стус. – Т. 3. – Кн. 1. – Львів : Просвіта, 1999. (102)

Стус В. Час творчості=Dichtensezeit. Київ : Дніпро, 2005. 704 с. (101)

Українська література. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 10–11 класи (рівень стандарту) / Навчальні програми для 10-11 класів. URL: https: //mon.gov.ua/ua/osvita/zagalnaserednya- osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv. pdf. (дата звернення: 23.08.2020). (111)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

ПЕРЦОВА, І. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ОПРАЦЮВАННЯ ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНОЇ ПОЕЗІЇ В. СТУСА В КОНТЕКСТІ ОНОВЛЕНОЇ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ. Наукові записки. Серія: Філологічні науки, (202), 178–184. вилучено із https://journals.cusu.in.ua/index.php/philology/article/view/30