АФРИКАНСЬКИЙ СИМВОЛІЗМ В РОМАНІ ЛОУРЕНСА «ЖІНКИ У КОХАННІ»
DOI:
https://doi.org/10.32782/2522-4077-2024-208-21Ключові слова:
африканський фетишизм, символіка, Лоуренс, мистецтвоАнотація
У статті досліджено особливості африканської символіки в романі англійського письменника, поета та літературознавця Д. Г. Лоуренса «Закохані жінки». Цей роман неодноразово ставав об’єктом дослідження сучасного літературознавства. Однак впливи різних культур не були належним чином вивчені. Стаття має на меті виділити характерні риси африканської символіки у зв’язку з античним і сучасним мистецтвом, вказати на божественне жіноче начало, яке у зв’язку з африканською символікою споріднено з образом Урсули. Західна Африка, частина якої перебувала під впливом Великобританії і була її колонією, завжди приваблювала англійців насамперед самобутністю своєї культури, звичаїв і обрядів. Д. Г. Лоуренс вважав, що стародавні африканські народи володіли стародавніми знаннями, які в цивілізованих країнах були втрачені внаслідок технічного прогресу, індустріалізації та проголошених у суспільстві демократичних принципів. Божественне жіноче начало розкривається в романі завдяки символіці місяця. Лоуренс розкриває розвиток і еволюцію героя через розуміння африканського фетишизму. Йому вдалося вказати на символічне значення Сонця і Місяця, чоловічого і жіночого начал, спробу людини «знищити», «спростувати» силу божественного жіночого начала, визнання унікальної жіночої сутності (в «Урсулі»). Руперт намагається втілити свої ідеї та переконання щодо союзу з жінкою, враховуючи її унікальне призначення (одруження з Урсулою як спроба створити союз). Сутність релігійного культу введено в текст роману через звернення до африканська статуетка, значення та символіка якої зрозуміла тільки для Руперта. Інші віддають перевагу розумовому пізнанню. Звернення до культурної спадщини Західної Африки розкриває досвід фізичних і чуттєвих знань попередніх поколінь, які передаються через міфологічні уявлення предків про зв'язок усього живого і неживого на Землі.
Посилання
Chamberlain L. Robert. Pussum, Minette, and the Africo-Nordic Symbol in Lawrence’s Women in love. PMLA. 1963. #78. P. 407-416.
Nelson B. D.H. Lawrence’s “Dark Page”: Narrative Primitivism in Women in love and The Plumed Serpent. Twentieth Century Literature. 1997. #43. P. 310-325.
Morris I.R. African sculpture symbols in “Women in Love”. CLA Journal. 1985. #28. P. 263-280.
Ieliseienko A. Apple as a symbol of cognition in D.H. Lawrence’s works. Закарпатські філологічні студії. 2023. №31.
Ieliseienko A. Peculiarities of the images on the novel by D.H. Lawrence “Women in Love”. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. 2023. №64.
Lawrence D.H. Women in Love. Wordsworth Classics. 1999, 432 p.