ТИПОВІ ПОМИЛКИ У ВЖИВАННІ ДІЄСЛІВНИХ ФОРМ ЯК НАСЛІДОК ПРОГАЛИН У ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ
Ключові слова:
дієслово, помилка, ненормативні конструкції, культура мови, підручник.Анотація
У статті проаналізовано основні групи дієслівних помилок: дієслово- зв’язка «бути» в теперішньому часі, віддієслівні іменники, пасивні дієслова на -ся, пасивні дієприкметники, надлишкові конструкції, активні дієприкметники теперішнього часу, безособові дієслова на -но/-то, лексичні помилки. Появу таких помилок пов’язано з прогалинами в шкільних підручниках. Рекомендовано доповнити навчальну програму з української мови темами, які піднесуть культуру мови випускників шкіл.
Посилання
Антоненко-Давидович Б. Д. Як ми говоримо / Б. Антоненко-Давидович. – К.: Книга, 2010. – 252 с.
Гінзбург М. Синтаксичні конструкції у фахових текстах: практичні висновки з рекомендацій мовознавців / Михайло Гінзбург // Вісник Нац. ун-ту «Львівська політехніка». Серія «Проблеми української термінології». – 2008. – № 620. – С. 26-32.
Глазова О. П. Українська мова: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / О. П. Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2020. – 256 с.
Горошкіна О. М. Українська мова: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / О. М. Горошкіна, Л. О. Попова. – К.: Грамота, 2015. – 224 с.
Єрмоленко С. Я. Українська мова: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / С. Я. Єрмоленко, В. Т. Сичова, М. Г. Жук. – К.: Грамота, 2017. – 272 с.
Заболотний О. В. Українська мова: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / О. В. Заболотний, В. В. Заболотний. – К.: Генеза, 2018. – 256 с.
Караванський С. Пошук українського слова, або боротьба за національне "Я" / С. Караванський. – К.: Видавничий центр "Академія", 2001. – 233 с.
Непийвода Н. Ф. Сам собі редактор: порадник з української мови / Н. Ф. Непийвода. – К: Українська книга, 1998. – 238 с.
Пономарів О. Д. Українське слово для всіх і для кожного / Олександр Пономарів. – К., Либідь, 2012. – 360 с.
Ющук І. П. Українська мова: підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів / І. П. Ющук. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 296 с.