ФОРМУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА ЗАНЯТТЯХ ЗІ «ВСТУПУ ДО СЛОВ’ЯНСЬКОЇ ФІЛОЛОГІЇ»
Ключові слова:
славістика, дисципліни історико-лінгвістичного циклу; вступ до слов’янської філології, історична граматика, лінгвістичні компетентності.Анотація
Статтю присвячено визначенню шляхів формування лінгвістичних компетентностей на заняттях зі «Вступу до слов’янської філології». Визначено мету й завдання дисципліни, сформульовано проблемні питання, робота над якими формує компетентності майбутнього вчителя-філолога. Запропоновано структуру та прогнозований результат вивчення курсу – перелік предметних компетентностей. Визначено перспективні завдання курсу: розвивати лінгвістичне мислення студентів, здатність розуміти й ілюструвати дію мовних законів, аналізувати, синтезувати, бачити причинно-наслідкові зв’язки, що існують у мові.
Посилання
Колоїз Ж. В. Роль «Історичної граматики української мови» в підготовці вчителя- словесника. Філологічні студії: Науковий вісник Криворізького державного педагогічного університету. 2010. Вип. 5. С. 239–250. URL: https://doi.org/10.31812/filstd.v5i0.915
Крижанівська О. І. Навчальні курси історичного мовного циклу в підготовці філологів в українській вищій школі. Наукові записки. Серія Філологічні науки. Кіровоград, 2000. Вип. 22. – С. 19–23.
Лучик В. В. Вступ до слов’янської філології : підручник. К. : Академія, 2008. – 344 с.
Лучик В. В. Вступ до слов’янської філології : підручник. 2-е вид., випр. і доповн. К. : Академія, 2013. – 344 с.
Нестеренко Т. А. Наступність у навчанні мовознавчих дисциплін історичного циклу. Наукові записки. Серія : Філологічні науки, (мовознавство). Кропивницький, 2017. Вип. 151. – С. 251–258.
Півторак Г. Рецензії. Мовознавство. 2009. № 3–4. С. 133–136. – Рец. на кн. : Лучик В. В. Вступ до слов’янської філології : підручник. К. : Академія, 2008. – 344 с.
Чучка П. П. Вступ до слов’янської філології. У 2-х ч. К., 1988. Ч.1. 78 с.; 1999. Ч. 2. – 76 с.